Gran acollida de la jornada TALKS powered by LEITAT

El divendres 25 i dissabte 26 de gener, l’Euncet Business School va organitzar la jornada acadèmica-professional TALKS powered by LEITAT, que va reunir reconeguts experts per reflexionar sobre la innovació empresarial i la transformació digital i va ser presentada per l’Alumni de l’Euncet, Carles Lombarte.

 

La primera edició del TALKS powered by LEITAT va començar amb la intervenció del director de l’Euncet, Alfons Freixes, qui va descriure la jornada com una sèrie de conferències per comprendre la innovació i la transformació digital en una època d’incertesa com l’actual. Amb la presentació feta, el Sr. Pere Condom, director del Programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, va iniciar la seva ponència titulada “Gestió d’empreses innovadores”, on va parlar sobre les oportunitats que genera la revolució tecnològica i quines són les característiques de les empreses innovadores. Tot seguit va ser el torn del director de SmartCatalonia de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Daniel Marco, qui a través de la ponència “Smart cities: iniciatives d’innovació local”, va destacar la importància de Catalunya com a territori de ciutats intel·ligents i va recordar que l’èxit de la transformació digital de les ciutats recau en les persones. Per la seva banda, el president del Club d’Innovació i Tecnologia de la Cecot, el Sr. Enric Barba, va explicar en la seva ponència “Design Thinking” que cal tenir una visió empàtica per saber què vol el client perquè tingui una experiència positiva que permeti a l’empresa diferenciar-se de la competència.

Seguint amb la innovació, a la conferència “Economia circular: ecoinnovació de processos i productes”, impartida per la R&D Sustainability Division de Leitat Technological Center, la Sra. Marta Escamilla, va explicar la necessitat de canviar d’un model d’economia lineal a un model circular i va demanar la participació dels assistents per descriure el concepte d’economia circular. Per la seva part, el gerent d’Innovació i Desenvolupament de Projectes d’AECOC, el Sr. Albert Anglarill, va detallar, a la seva xerrada titulada “Mobilitat del futur: Innovacions tecnològiques i nous models col·laboratius per adaptar-se al client”, que la mobilitat que ens espera serà intermodal, elèctrica, personalitzada, eficient i connectada. Per tancar la primera jornada del TALKS powered by LEITAT, el cofundador de Boardfy i emprenedor d’èxit, el Sr. Lavin Luis, va recalcar que per engegar una empresa no s’ha de buscar una idea, sinó un problema per resoldre, i que no tothom pot emprendre.

La segona part va ser inaugurada pel CCO de Barcelona Tech City, el Sr. Ricard Castellet, amb la conferència “Transformació digital dels negocis”, on va fer un repàs de l’evolució de la tecnologia i va parlar del futur de Barcelona com un hub tecnològic de referència. A continuació,  va ser el torn de l’Institutional Director d’AltriaCorpo, el Sr. Eloi Noya, qui, a la ponència “L’ecosistema fintech”, va explicar com el fintech canviarà la nostra relació amb els bancs, que perdran quotes de mercat. La jornada va continuar amb la xerrada “Aplicació del blockchain en la supressió del frau”, que van impartir els cofundadors de BlockTac, el Sr. Francisco Guillén i el Sr. Enrique Lizaso, que van explicar com el blokchain és clau per acabar amb el frau de productes, que pot anar des de les titulacions universitàries fins sls medicaments o la fruita.

Tot seguit, el fundador i CEO d’eMascaró, el Sr. Toni Mascaró, va impartir la ponència “Customer Experience i la transformació digital com a pròxims reptes per les organitzacions”, on va recalcar la importància d’innovar o morir, en una època on la transformació digital està canviant tot. En el seu torn, el Consumer Communication & Brand Content Head a Nestlé, el Sr. Miquel Campmany, va destacar que la recepta de l’èxit és l’equilibri entre tradicional i digital, a la seva ponència “Adaptació del Branded Content a la transformació digital”. L’encarregat de tancar la primera edició va ser el soci i director de FHIOS Smart Knowledge, el Sr. David López, qui sota el títol “Liderar la transformació digital interna i la gestió del canvi: conclusions finals”, va assegurar que la tecnologia ha suposat una nova oportunitat digital per les empreses, que alhora han suposat canvis en el comportament del consumidor.

 

Pots veure el vídeo resum de la jornada Euncet TALKS aquí.

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *