Postgrau en Direcció Comercial i Vendes

  • Horari

    Dv. 16 a 20 h @ Dis. 9.30 a 13.30 h

  • Modalitat Presencial
  • Campus Terrassa
  • Inici

    01/03/2024

  • Duració

    4 mesos

En un entorn extraordinàriament competitiu i canviant com l'actual, en el qual els clients adapten ràpidament les noves tendències i tecnologies, els professionals en vendes hauran d'assumir els reptes del mercat de manera eficient, creant relacions de valor amb els clients en les quals totes dues parts es vegin beneficiades.

El postgrau en Direcció Comercial i Vendes no només t’oferirà tècniques, eines, metodologies i coneixements actualitzats que facilitin una relació reeixida amb els clients, sinó també que afavoreixin les teves habilitats directives dins del marc de gestió del departament comercial.

Postgrau en Direcció Comercial i Vendes reconegut per la Universitat Politècnica de Catalunya

Títol de Postgrau en Direcció Comercial i Vendes. Títol propi reconegut per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

 

Títol propi de Postgrau en Direcció Comercial i Vendes per l’Euncet Business School

icon-play

POSTGRAU EN DIRECCIÓ COMERCIAL I VENDES

Postgraduat/da en Direcció Comercial i Vendes. Títol propi reconegut per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Inici :

01/03/2024

Places:

20

Crèdits:

30 (120 hores)

Idioma:

Castellà

Preu:

5.200 €

A QUI VA DIRIGIT EL NOSTRE POSTGRAU EN DIRECCIÓ COMERCIAL I VENDES?

El postgrau en Direcció Comercial i Vendes està dirigit a:

  • Directors comercials, gestors de comptes, directors de màrqueting o gestors de productes que desitgin millorar les competències clau per al desenvolupament d'estratègia comercial exitoses.
  • Gerents de pimes i directors de delegació que vulguin aprofundir en l'àrea comercial.
  • Altres perfils professionals que per la seva trajectòria ocupen o vagin a ocupar llocs de responsabilitat en l'àrea comercial.

PERFIL DE L’ESTUDIANT

Estudis

Enginyeria 41%
ADE 21%
Màrqueting i Publicitat 17%
RRHH 7%
Dret 3%
Altres 11%

Posició empresarial

Comercial 55%
Administració 27%
Màrqueting 12%
Direcció 3%
Enginyeria 3%

Mitjana d'edat

35,2 aNYS

Satisfacció dels estudiants

9,05 / 10

 

SORTIDES PROFESSIONALS - DIRECCIÓ COMERCIAL I VENDES

El postgrau en Direcció Comercial i Vendes, de l'escola de negocis Euncet Business School, està enfocat a tots aquells professionals involucrats en l'activitat comercial des de directors comercials i caps de vendes fins els directors generals, venedors, account managers, etc.

Avui dia, l'entorn comercial és cada vegada més complex. Vendre resulta cada vegada més difícil, els clients tenen moltes opcions i són més exigents, els seus processos de compra són més complexos, i les seves necessitats més canviants. La cerca i qualificació d'oportunitats de venda requereix de noves eines, metodologies i habilitats que tant els venedors com els seus directors de vendes han d'incorporar al seu quefer diari, perquè la complexitat requereix de professionalitat.

El postgrau està dissenyat per a respondre als nous reptes que se'ls presenten als professionals i directius de l'àrea de vendes. El seu objectiu és oferir un programa que abordi totes les facetes que intervenen en una correcta estratègia de venda, oferint una formació integral de l'activitat professional i de l'àrea comercial i vendes que aporti una visió i estratègia comercial compartida per tota l'empresa i extrapolable en qualsevol model de negoci.

El programa prepara als seus participants potenciant habilitats professionals i personals amb les quals obtenir resultats més eficients i adaptant la seva activitat comercial a noves metodologies d'èxit.

Comprèn el procés de compravenda des de les perspectives proveïdor i client, i converteix-te en un expert qualificat en l'àrea cmercial i de le vendes.

Impulsa la teva carrera professional, actualitza els teus coneixements, potència les teves habilitats i lidera equips comercials amb el Executive postgrau en Direcció Comercial i Vendes. 

 

PER QUÈ ESTUDIAR EL POSTGRAU EN DIRECCIÓ COMERCIAL I VENDES A L’EUNCET BUSINESS SCHOOL?

  • Especialització
    Un perfil de sortida especialitzat en les funcions i responsabilitats dels professionals de l'àrea comercial capaç d'afrontar el procés i les activitats de venda amb rendibilitat, eficàcia i eficiència.
  • Èxit
    Una visió integral de l'àrea comercial i una metodologia que permeti a la direcció comercial desenvolupar amb èxit les seves funcions i responsabilitats i assegurar un control real de les operacions en curs.

  • Direcció comercial
    Un model de direcció comercial alineat amb la visió i els objectius estratègics de l'organització. Basat en el coneixement dels processos i el lideratge de l'equip de vendes.

  • Comunicació
    Les habilitats de comunicació interpersonal requerides en l'àrea comercial.

  • Professors de prestigi
    Docents de reconeguda trajectòria acadèmica i professional, vinculats al món empresarial.

  • Euncet Expertise
    40 anys formant professionals i directius en management, innovació i noves tecnologies.

PROGRAMA DEL POSTGRAU EN DIRECCIÓ COMERCIAL I VENDES

 

El postgrau en Direcció Comercial i Vendes és un programa de formació executive que està dissenyat per a respondre als nous reptes de l'àrea comercial en un entorn extraordinàriament competitiu i canviant com l'actual. Proporciona els coneixements i habilitats necessàries per a convertir-te en un professional competent, tant en vendes com en la direcció d'equips comercials, orientat a la qualificació i el lideratge d'equips, i la consecució exitosa de resultats.

El programa impulsa als seus participants a adquirir, a més de competències genèriques com la cerca de qualificació d'oportunitats, gestió d'equips, lideratge, habilitats de negociació i de comunicació; facetes operatives com la definició d'objectius de venda, cerca i retenció de nous professionals, ús de les xarxes socials, connexió màrqueting i vendes, vendes en grans comptes, etc.

El contingut d'aquest programa ha estat seleccionat específicament i es nodreix de les més recents metodologies, però fonamentalment de l'experiència a aplicar-les. Està impartit per un selecte grup de professors que exerceixen diàriament com a professionals d'èxit en les seves respectives disciplines, per la qual cosa proporciona una visió molt pràctica dels seus continguts.

En el postgrau tocaràs tot el procés detalladament de l'àrea de vendes, des de la cerca d'oportunitats fins al tancament; descobriràs tots els matisos de la venda complexa, la venda B2B i conceptes principals de Màrqueting B2; coneixeràs l'alineament entre el procés de venda i el procés de compra; descobriràs com coordinar les activitats de màrqueting i vendes; i com aprofitar les eines digitals.

També coneixeràs aspectes clau sobre proveïdors, distribuïdors i clients, elaboraràs un pla de vendes, aprendràs a liderar equips d'Alt Rendiment, descobriràs com gestionar tots els recursos de venda, i treballaràs les teves competències i habilitats comunicatives.

Descobreix el postgrau en Direcció Comercial i Vendes, impulsa la teva carrera professional i aconsegueix resultats d’èxit en l'àrea de vendes.

PLA D’ESTUDIS

La Venda Complexa

  • Entendre les claus de l'activitat comercial i els seus actors en totes dues parts del procés de compravenda.
  • Familiaritzar-se amb els termes i conceptes a l'ús.
  • Planificar i executar la gestió d'un compte estratègic.
  • Desenvolupar la visió dels comptes clau a llarg termini.
  • Monitorar l'estat de compte i rastrejar noves oportunitats de negoci.

Continguts

  • Introducció a la venda complexa.
  • Compte estratègic.
  • Desenvolupament del compte.
  • Rendibilitat del compte.

Guia docent

Interacció amb el Client

  • Entendre l'entorn on operen les empreses i com aquest està influenciant en la seva priorització.
  • Reflexionar sobre la importància de vincular i alinear les fases del procés de venda amb del procés de compra del nostre client.
  • Capacitar a l'alumnat per a saber identificar els stakeholders en un procés de compra B2B, rols i presa de decisió.
  • Proporcionar a l'alumnat una visió global del rol de l'àrea de compres (alineament de compres amb l'estratègia de l'empresa per a generar valor i augmentar la seva competitivitat sostenible).
  • Mostrar els KPI’s i *reporting d'un procés de compra.
  • Potenciar el business partenariat com a eina de gestió externa.
  • Conèixer les fases d'una negociació, els tipus i les eines.
  • Accentuar la faceta interpersonal en el procés de venda.
  • Saber interactuar de manera més precisa amb els nostres clients per a augmentar la ràtio d'èxit en les nostres comandes.
  • Establir els passos necessaris a dur a terme en les visites a clients.

Continguts

  • Entenent el procés de compra.
  • Taller de negociació.
  • Anàlisi de les nostres actituds interpersonals en comunicacions públiques.
  • La importància del com.

Guia docent

El procés de Venda

  • Reconèixer la importància d'una correcta gestió comercial en l'èxit d'una empresa.
  • Dominar les fases habituals d'un procés de compravenda i els aspectes claus sobre els quals s'ha d'incidir en cadascun d'ells.
  • Buscar i desenvolupar fins al seu tancament reeixit oportunitats de venda en mercats seleccionats.

Continguts

  • Coneixement del mercat objectiu. Segmentació
  • Prospecció.
  • Preparació de visites.
  • Qualificació.
  • Presentació de la proposta de valor.
  • Tractament d'objeccions.
  • Negociació i tancament.

Guia docent

Gestió d’Equips Comercials

  • Captar l'estratègia de vendes més adequada per a la seva companyia.
  • Desenvolupar objectius i gestionar recursos i persones mitjançant la realització del Pla de Vendes.
  • Dirigir un equip comercial cap a aquests objectius.
  • Comprendre aquelles situacions en les quals una xarxa de distribució aporta valor.
  • Entendre els aspectes claus en la gestió de la venda per canal.
  • Determinar la seva proposta de valor perquè sigui vàlida tant per al canal com per al client final.

Continguts

  • Definició del pla de vendes.
  • Connexió de pla de vendes amb pla estratègic i de màrqueting de la companyia.
  • Gestió d'equips comercials.
  • Definint el canal.
  • El Canal i el procés de venda.
  • Cadena de valor en la distribució.

Guia docent

Gestió de Recursos de Venda

  • Conèixer l'impacte de la selecció en el compte de resultats.
  • Descobrir les claus per a identificar i seleccionar als venedors ideals per a la nostra organització.
  • Treure el màxim partit als diferents proveïdors de selecció de personal.
  • Comprendre i desenvolupar una estratègia d'atracció i retenció (Employer Brànding).
  • Saber com ajudar als equips de treball al fet que estiguin alineats amb els objectius de l'organització en la qual col·laboren.
  • Mostrar als alumnes com augmentar l'empatia entre els membres dels equips de treball millorant la comunicació i les relacions interpersonals.
  • Facilitar eines als participants perquè sàpiguen com augmentar la motivació i l'actitud positiva dels equips.

Continguts

  • Impacte de la selecció en el compte de resultats.
  • Cinc aspectes clau per a assegurar qualitat en la selecció.
  • Com seleccionar i gestionar bons proveïdors de selecció.
  • Employer Branding.
  • Objectius i sentit de les accions de team bulding.
  • Elements clau en les sessions de team bulding.
  • Dinàmiques grupals
  • El rol de dinamització

Guia docent

Connectant amb el Mercat

  • Conèixer les diferències entre el màrqueting B2B i B2C.
  • Comprendre al nostre comprador i el seu buyer journey
  • Determinar com aportar valor al comprador des de màrqueting.
  • Conèixer com es generen els contactes des de màrqueting B2B.
  • Aprofundir com col·laborar millor des de vendes i màrqueting.
  • Construir una marca personal reeixida.
  • Conèixer i utilitzar les xarxes socials més rellevants per a ús comercial.
  • Dominar les noves eines digitals.
  • Obtenir leads qualificats.
  • Fer seguiment de prospectes i clients a través de les RRSS.
  • Generar continguts indirectes vinculats a la marca per a captar leads.

Continguts

  • Màrqueting B2B vs. B2C.
  • Qui ens compra i com ens compra?
  • Col·laboració entre vendes i màrqueting
  • Com podem generar valor?
  • Com connectem amb el mercat?
  • Eines per a l'automatització i optimització de les activitats de màrqueting.
  • Com sé si ho estic fent bé? - KPI'S
  • Ecosistema digital.
  • Personal brànding en vendes.
  • Xarxes Socials.
  • Inbound màrqueting.
  • Social Selling i digital selling.

Guia docent

Treball de Fi de Postgrau

  • Destacar la importància d'una correcta gestió de les oportunitats comercials en l'èxit d'una empresa.
  • Estructurar les fases habituals d'un procés de compravenda i els aspectes claus sobre els quals s'ha d'incidir en cadascun d'ells.
  • Desenvolupar la capacitat d'influir en les decisions de compra dels clients.
  • Fomentar les habilitats de comunicació i presentació de propostes de valor als equips decisors del client.

Guia docent

Calendaris i horaris

Calendari

Any acadèmic 2023-24 / Campus Terrassa

Calendari Acadèmic (Març)

Horari

Any acadèmic 2023-24 / Campus Terrassa

Horari (Març)

Professors

Direcció

  • Dra. Jessica Lingan Azañedo
  • Directora de l’Executive Education
  • Correu electrònic
  • Ricardo Aguirreche
  • Director del postgrau en Direcció Comercial i Vendes
  • Correu electrònic
  • Milena Perozo
  • Coordinadora d'Executive Education
  • Correu electrònic
  • Olga Villa
  • Gestora d'Executive Education
  • Correu electrònic

Professors

  • Dra. Mónica Utrera Jordán
  • Correu electrònic
  • Judith Català Pratdesava
  • Correu electrònic
  • Carlos Diana García
  • Correu electrònic
  • Marius Gil Mendoza
  • Correu electrònic
  • Noelia Hurtado Soriano
  • Correu electrònic
  • Xavier Lamote de Grignon
  • Correu electrònic
  • Elena Madrid López
  • Correu electrònic
  • Rafael Richart Ferri
  • Correu electrònic
  • Ernesto Sánchez
  • Correu electrònic
  • Miguel Ángel Trabado
  • Correu electrònic

ELS NOSTRES ALUMNES OPINEN