CURSOS DE COMERCIAL I VENDES

Sector comercial i vendes

Els hàbits de consum estan en constant evolució i les estratègies de vendes han d'anticipar-se a aquestes noves necessitats i tendències del mercat. L'auge dels comerços electrònics ha fet que s'incrementi exponencialment la compra en línia. L'aparició de plataformes disruptives està obligant els departaments comercials a canviar radicalment les seves estratègies. Per això, els responsables del sector Comercial i Vendes han d'adaptar els cicles de vendes a aquestes noves tendències.

 

Un altre dels grans reptes que se'ls presenta als equips de vendes i màrqueting és el paper que juguen les xarxes socials en la presa de decisió del consumidor.

 

 

Cursos de Vendes, els avantatges d'estudiar un curs del sector comercial

La quarta revolució és un fet. Si abans era important estar al dia dels hàbits de consum i preveure els futurs, ara és una obligació. El món canvia amb passes de gegant, i la societat és més exigent. Les vendes cada vegada són més difícils d'estimar. L'impacte de la COVID-19 ha fet que la forma en la qual ens relacionem i consumim hagi canviat per complet.

Aquest escenari tan incert i inestable està suposant tot un repte per als negocis, ja siguin multinacionals o mitjanes i petites empreses. Davant aquest context, apostar pel reciclatge de coneixements s'ha convertit en un avantatge competitiu. Ara, més que mai, és crucial estar al dia de les noves tendències que apareixen en el sector comercial i de vendes. Tot canvia a gran velocitat, i cada vegada els consumidors són més exigents i selectius a l'hora de comprar o per adquirir nous productes i serveis.

Apostar per actualitzar la formació i per estar al dia de les noves eines i recursos dins del sector de vendes pot ser el salt de qualitat que l'empresa necessita per a tornar a ser competitiva. És una alternativa per a aprendre a optimitzar els resultats de venda. A més a més, és perfecta per a conèixer nous mètodes amb els quals desenvolupar noves estratègies de comercialització de productes i serveis.

 

 

La importància del departament Comercial i Vendes en una empresa

En qualsevol negoci, les vendes són una de les principals activitats. Els responsables del departament de vendes han de tenir amplis coneixements del sector i conèixer a cada moment les necessitats que van sorgint en els mercats en els quals operen.

El departament comercial és el punt d'unió entre els clients i l'empresa, per la qual cosa juga un paper crucial en l'experiència dels consumidors. L'equip de vendes ha de vetllar per complir les expectatives dels clients. Per a això, és important realitzar accions amb les quals obtenir un feedback constant i conèixer l'estat de satisfacció dels clients.

A més a més, ha de ser capaç de detectar les oportunitats de venda i adaptar els productes o serveis a les noves demandes.

 

Funcions de direcció de Màrqueting i Vendes a l'empresa

El departament de vendes, així com el de màrqueting, han d'anar alineats en les seves estratègies per a poder aconseguir els objectius marcats en l'organització. És molt important que tots dos departaments col·laborin entre si per a poder executar estratègies amb èxit.

Per a poder establir aquest vincle entre àrees, els departaments de direcció de màrqueting i vendes tindran com a funcions principals:

  • Dissenyar i implementar estratègies comercials i de vendes per a millorar els resultats.
  • Mantenir una comunicació activa amb els directors de departaments de màrqueting i/o el director de producte.
  • Disposar de les eines i recursos necessaris per a complir amb els objectius marcats.
  • Crear pressupostos i previsions de vendes S.M.A.R.T. (reals, assolibles, mesurables, específics…)
  • Gestionar comptes i donar suport en l'adquisició de grans clients, i el seu posterior manteniment.

Perquè un departament comercial tingui resultats exitosos, ha d'estar compromès amb el que està venent. Encara que, a priori, pugui semblar una cosa lògica, a la pràctica és difícil de tenir si no es treballa diàriament.

Un equip de vendes motivat ajudarà a aconseguir les metes proposades. Per a això, serà necessari que els membres que integrin l'equip comercial se sentin a gust amb les condicions laborals i creguin en el que estan venent. Ja sigui individual o conjunta, la motivació ha de ser un must per a qualsevol estratègia que ajudi a incentivar les vendes.

L'estat d'ànim dels comercials és un dels factors clau, ja que té un impacte directe en l'experiència dels consumidors. Una mala actitud pot repercutir negativament en les vendes, així com pot fer-ho positivament una actitud predisposada i activa.