No et perdis el cinquè número de la Revista Euncet Alumni

Revista EuncetAmb el mes de febrer ha arribat el número 5 de la Revista Euncet Alumni, on podràs llegir un reportatge sobre la nova legislació de drons juntament amb un article d’opinió de l’Alumni i expert en la matèria, David Matanzas. També podràs trobar una entrevista amb la infermera Carmen Mesa, fundadora de Red Emocional i professora nostra, i els articles d’opinió sobre la nova llei dels autònoms, l’e-commerce i la contabilitat de desenvolupament.

Tot això i més en el número on apareix el gerent d’El Periódico de Catalunya i Alumni de l’Euncet, Joan Solà, com Alumni Destacat, i on podràs llegir, a l’apartat “Vida Universitària”, com tres estudiants de la primera promoció del Grau en Màrqueting i Comunicació Digital han aconseguit quedar-se a treballar a les empreses on van començar fent les pràctiques.

A més, des de l’Euncet Business School, volem agrair la col·laboració de totes les persones que han fet possible la publicació del cinquè número de la Revista Euncet Alumni. Nosaltres ja estem preparant el següent número que està previst que el publiquem al mes de maig. Si vols participar en contingut o bé posant publicitat, només has d’enviar un correu electrònic a alumni@euncet.es.

No esperis més i comença a llegir-la!

Participa en la sessió sobre Serious Game

serious games

 

El proper dimarts 27 de febrer, a les 10.00 h a l’Euncet, es realitzarà la sessió “Serious Games, RV i RA per educar en valors, facilitar el desenvolupament d’habilitats i promoure el benestar emocional”. Els objectius de la sessió són:

  • Obtenir una perspectiva general de com els Serious Games i les noves tecnologies estan començant a revolucionar els sectors de l’educació, formació i salut.
  • Revisar els millors exemples i els seus resultats mesurables en cada àrea.
  • Conèixer les tecnologies i dispositius de realitat virtual i realitat augmentada per facilitar la transferència de coneixement i habilitats, i promoure el benestar emocional.
  • Provar diferents Serious Games i tecnologies.

La sessió, que durarà dues hores, s’estructurarà en tres parts. En la primera es farà un presentació de mitja hora sobre els Serious Game, la Realitat Virtual i la Realitat Augmentada. Tot seguit, es començarà la dinàmica de grup “Mars One Mission”, on equips de 4 persones rebran un mòbil, unes ulleres i un comandament amb instruccions per completar la missió. L’objectiu de la dinàmica és desenvolupar les competències tècniques i transversal. La tercer i última part de la sessió consistirà en un Showroom de Serious Games i noves tecnologies.

L’activitat s’emmarca dins de la nova edició del programa Explorer, i està oberta també a tots els estudiants de l’Euncet. Si vols inscriure’t, ho pots fer aquí.

Visita a La Fageda, modelo de empresa integradora

La Fageda es una organización privada, sin ánimo de lucro, creada en 1982 con el objetivo de mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad intelectual y/o trastorno mental severo de la comarca de La Garrotxa. En 1993, empezó con la producción y venta de yogures (50.000 unidades a la semana) y, actualmente, su producción supera los 60 millones de yogures. Su modelo integrador de éxito le permite ser una empresa de referencia, que desde hace años se estudia en universidades de todo el mundo como, por ejemplo, en Harvard o IPADE. Solo en 2014  registró 150 trabajos universitarios sobre diferentes aspectos de su gestión como marketing, RRHH, inserción o RSC.

Para poder conocer de cerca su modelo empresarial y cómo gestionan la comunicación de marca, los estudiantes del Máster Oficial en Dirección de Marketing visitaron el pasado viernes 2 de febrero las instalaciones de La Fageda junto con la profesora y coordinador del máster Jessica Lingan. La visita empezó con un repaso sobre la historia de la empresa y continuó con un recorrido por su granja para conocer en detalle cómo funciona y cuáles son los procesos de producción previos a la elaboración de los productos de La Fageda que incluyen yogures, postres y mermelada. Posteriormente, los estudiantes pudieron charlar con el director de Comunicación de La Fageda, Albert Riera, sobre las estrategias de comunicación que utiliza la empresa y sus principales pilares de branding. Antes de finalizar la visita, pudieron degustar varios productos de La Fageda.

Desde Euncet queremos agradecer a La Fageda su disponibilidad y, en especial, a su director de Comunicación. ¡Hasta la próxima!

La Fageda

Los estudiantes del Máster Oficial en Dirección de Marketing, junto con la profesora Jessica Lingan, en la granja de La Fageda

Ja han arribat els estudiants de mobilitat internacional

El passat divendres 2 de febrer van arribar els nous estudiants que durant aquest segon quadrimestre estaran a la nostra Escola realitzant la seva estada de mobilitat internacional. En total, són 5 alumnes que acabaran el curs acadèmic 2017-18 amb nosaltres: la Sara, l’Antonio, la Lit-Tzu, la Lisa i la Maria Flavia, tots ells procedents de països diferents: Polònia, Itàlia, Taiwan, Alemanya i Bolívia, respectivament.

Com cada inici de quadrimestre, la responsable de Relacions Internacionals, l’Eva García, va ser l’encarregada de reunir-los a les 9.30 h per presentar-los les assignatures que realitzaran i explicar-los la planificació acadèmica que tindran amb l’objectiu d’orientar-los en aquesta nova experiència i oferir-los el suport necessari per la seva estància a l’Euncet.

Un cop realitzada la presentació, els estudiants van poder visitar les instal·lacions de l’Escola i van rebre una benvinguda com cal: un petit àpat típic de Catalunya amb pa amb tomàquet, fuet i olives, tot acompanyat amb refrescos.

Des de l’Euncet Business School, els hi desitgem una bona estada amb nosaltres! Benvinguts!

Mobilitat internacional

Els estudiants de mobilitat internacional durant la jornada de benvinguda

Concurs sobre com comunicar una nova idea

autobús

 

L’empresa igotoo, creada pels Alumni de l’Escola Marc Sallés i Miquel Armengol, busca estudiants creatius que vulguin participar en el concurs sobre com comunicar la nova aplicació per viatjar amb autobús de forma compartida.

L’aplicació, la qual ja es pot trobar als mercats d’Android i iOS, permet crear una ruta d’autobús a mida, indicant l’itinerari i l’horari. Per poder costejar la ruta proposada, l’usuari haurà de calcular quin és el mínim de passatgers necessaris perquè l’autobús contractat pugui fer el viatge, concepte que es coneix com a Capacitat Mínima Contractada (CMC). El preu del bitllet es calcula segons el mínim de passatgers que s’ha establert com a CMC. Si finalment hi ha més passatgers apuntats a la ruta que la Capacitat Mínima Contractada que s’ha decidit, la diferència del preu pagat es posa en un compte que servirà per la compra de futurs bitllets.
Amb aquest funcionament, un autobús pot estar en tres estats:

  1. Bus obert: quan s’ha dissenyat la ruta però encara no hi ha prou places confirmades per garantir la sortida de l’autobús.
  2. Bus confirmat: quan encara queden places disponibles però hi ha prou passatgers apuntats per garantir la seva sortida (Capacitat Mínima Contractada).
  3. Bus tancat: quan ja no queden places lliures.

Tots aquells estudiants que us apunteu al concurs haureu de presentar abans del DILLUNS 19 DE FEBRER una proposta on s’expliqui els dos conceptes claus que igotoo vol comunicar als seus potencials clients: la Capacitat Mínima Contractada i la relació amb el preu del bitllet i el saldo en compte. La proposta més creativa rebrà un premi de 300 € i es pot participar en grup.

Pots trobar més informació sobre el concurs aquí. No posis límits a la teva creativitat i participa! 

Workshop sobre marcas e Instagram

Los estudiantes del Máster Oficial en Dirección de Marketing pudieron disfrutar del workshop ‘Best practices para optimizar la presencia de una marca en Instagram’, que se impartió el pasado lunes 29 de enero en Euncet. El objetivo de la sesión era comprender la importancia de la red social Instagram para los negocios. Por eso, la profesora responsable, la Dra. Jessica Lingan, invitó para dar la charla a la experta en e-commerce Mireia Casamada, quién es instagramer de éxito en el mundo foodie y, además, es fundadora y Social Media Manager de la marca Autentiqum, dedicada a la venta online de complementos de moda artesanales.

Así, pues, los estudiantes conocieron cómo crear una estrategia de marketing utilizando esta red social, las principales claves para crear un perfil adecuado, cómo desarrollar una estrategia de contenidos, cuáles son las mejores herramientas de gestión y cómo desarrollar una campaña de publicidad y analítica social.

Desde Euncet Business School, queremos agradecer a Mireia Casamada su amabilidad y disponibilidad para realizar el workshop. ¡Esperemos verte de nuevo pronto!

Instagram

Los estudiantes del Máster Oficial en Dirección de Marketing  junto con la ponente y experta en e-commerce, Mireia Casamada

Benvinguda als participants del Programa Explorer

Ahir, dilluns 29 de gener, va començar el Programa Explorer amb una jornada de benvinguda a l’Euncet, que va comptar amb vàries intervencions, entre elles la del Sr. Adrián Sánchez, regidor d’Universitat i Innovació de l’Ajuntament de Terrassa. També es va escoltar l’experiència de Silvia Fernández, finalista de l’edició anterior amb el projecte Arte Paliativo, el qual està desenvolupant. Tot seguit, es van presentar tots els participants de l’actual edició i va tancar l’acte el professor de l’Euncet, Carles Argemí, amb un role play.

El Programa Explorer va dirigit a joves emprenedors entre 18 i 31 anys, que tinguin una idea de base tecnològica la qual vulguin impulsar. Aquesta iniciativa està promoguda pel Banc Santander i coordinada pel Centre Internacional Santander Emprendiment (CISE) i és l’evolució de l’antic programa YUZZ que en vuit edicions va potenciar els projectes de més de 4.200 joves emprenedors, dels quals han sortit centenars d’empreses a tot Espanya.

Dols dels participants durant la presentació de projectes

 

Tot i que la primera classe del programa serà el dijous 1 de febrer, les inscripcions estaran obertes fins al 4 de febrer. Si vols inscriure’t, omple el formulari que trobaràs aquí. Podràs gaudir de:

  1. Formació durant cinc mesos en gestió empresarial, creativitat i innovació i impartida per més de 200 experts.
  2. Mentorització. Tindràs un tutor individual amb experiència en el món empresarial que t’assessorarà i et donarà suport durant tot el procés de creació del pla d’empresa.
  3. Formar part de Santander X, un nou espai digital, obert i de col·laboració en el qual tindràs l’oportunitat de connectar amb universitats i emprenedors de tot el món.
  4. Finançament pel teu projecte. Els tres millors projectes rebran 30.000, 20.000 i 10.000 euros per accelerar el seu desenvolupament. A més, hi ha dos premis més especials.
  5. Viatge a Silicon Valley, referent mundial en innovació i emprenedoria, on rebràs assessorament en internacionalització i entraràs en contacte amb agents inversors.
  6. Assistir a l’Explorer Day, un gran esdeveniment que concentra en un dia a tota la comunitat Explorer amb una agenda plena de sessions d’experts i emprenedors, reptes i concursos amb l’objectiu de facilitar la interacció dels participants de tots els Explorer Spaces.

Últims dies!

Visita para conocer de cerca el trabajo de Barcelona Tech City

Barcelona Tech City es una organización sin ánimo de lucro que representa al sector digital y tecnológico de Barcelona y fue creada en el año 2013 por un grupo de emprendedores, entre ellos, Miguel Vicente, Lucas Carné, Iñaki Ecenarro, Mauricio Prieto, Dídac Lee y Carlos Blanco. Su principal objetivo es posicionar Barcelona como un hub tecnológico de referencia en el sur de Europa y, actualmente, representa a más de 500 empresas del sector digital de la ciudad.

Por su posición y peso en el sector, la profesora y coordinadora del Máster Oficial en Dirección de Marketing, Jessica Lingan, organizó una visita el martes 23 de enero para que los estudiantes del máster conocieran de cerca cómo funciona la asociación en su trabajo de promocionar el talento, canalizar el emprendimiento y desarrollar startups. Durante la visita, también pudieron visitar empresas que desarrollan su actividad en Barcelona Tech City, como BeAgency, Deliberri o Geenapp, entre otras.

Desde Euncet Business School queremos agradecer a Barcelona Tech City y, en especial, a su director, Ricard Castellet, su trato y disponibilidad.

Barcelona Tech City

Los estudiantes del máster durante su visita a Barcelona Tech City

Visita a las instalaciones de la empresa Solvay

El pasado viernes 19 de enero, los estudiantes del Máster Universitario en Administración y Dirección de Empresas tuvieron la ocasión de conocer de cerca la fábrica que Solvay tiene en Blanes. Acompañados por la directora General y otros altos cargos directivos, los alumnos conocieron los orígenes de la empresa que se remonta al año 1967 y cómo ha evolucionado hasta ser uno de los principales productores de nailon en el mundo.

Actualmente, el Grupo Solvay tiene su sede central en Bruselas y cuenta con aproximadamente 27.000 empleados en 58 países. En España tiene 4 centros de trabajo, uno de ellos la fábrica de Blanes, que con sus 80 empleados y sus más de 62.000 metros cuadrados, es clave para el buen posicionamiento que tiene la empresa en los mercados internacionales. Además, de conocer la historia, en su visita los estudiantes pudieron conocer directamente los procesos de producción de la planta y todos los elementos reguladores de la misma que garantizan la calidad, la seguridad y la protección ambiental de su actividad.

Desde Euncet Business School, queremos agradecer a Solvay su amabilidad y disponibilidad para realizar esta visita. ¡Hasta la próxima!

Empresa Solvay

Los estudiantes de máster, junto con el profesor Oscar Coduras, en las instalaciones de Solvay en Blanes

Compliance: un repte de futur

Compliance

 

En els darrers anys, el terme compliance ha tingut certa notorietat i, des de la darrera modificació del Codi Penal, encara més. No entraré a anomenar les lleis que han fet que aquest terme estigui en boca de molts. Tampoc aniré a buscar els antecedents del compliance, els quals  ens portarien a com la cultura anglosaxona aplica regulacions, normes i la forma de fer-les respectar. Es tracta de saber de què parlem, com funciona i quins reptes ens planteja el que en diem cultura de compliance.

En els sectors més regulats, com és el financer, estem acostumats a establir procediments i a dissenyar processos d’acord amb la normativa que estableixen els diferents reguladors. Però la globalització aquí es deixa sentir i és del tot cert que avui Europa escriu les normes inspirada en la cultura de l’ètica i del compliance anglosaxó i ens demana que les apliquem a la nostra societat que és d’una marcada cultura llatina.

Compliance és un terme que el Comitè de Supervisió Bancària de Basilea, en un document anomenat “Compliance and the compliance function in Banks” i publicat l’any 2005, definia com:

El risc de “compliance” és el risc que una organització pugui patir sancions, multes, pèrdues financeres o pèrdua de la seva reputació com resultat de l’incompliment de les lleis, regulacions, normes d’autoregulació o codis de conducta que s’apliquen en la seva activitat.

Aquesta definició és vàlida encara a dia d’avui, i les entitats financeres tenim aquests riscs que hem d’intentar mitigar a base de controls, de revisions dels processos, de monitorització de les operacions i d’establir diferents línies de defensa en les nostres organitzacions.

El compliance és una funció transversal en les organitzacions que afecta a totes les unitats de negoci i a tots els departaments o àrees, pel que es recomana establir sistemes de gestió de  compliance per cobrir-les totes. Una de les àrees que formaria part d’aquest sistema de gestió de compliance és la del Compliance Penal i és la que ve derivada de la darrera reforma del codi penal que afecta a totes les societats de capital.

Ja des de l’any 2010 una llei ens deia que les persones jurídiques o societats podien tenir responsabilitat penal, a banda de la que ja tenien els seus administradors o representants. Més tard, a l’any 2015, una altra llei ens deia quins eren els delictes que eren susceptibles de comportar una responsabilitat penal en les empreses (article 31 bis CP). I arran de la circular 1/2016 de la Fiscalia General de l’Estat, se’ns diu que podria existir certa exempció d’aquesta responsabilitat penal si es donen unes determinades circumstàncies. És aquí on ressorgeix el terme compliance, perquè és la mateixa norma la que en parla i ho fa, no només en un àmbit regulat, sinó per a tothom.

Toca, doncs, fer deures i establir un model de prevenció de riscs penals que sigui capaç de prevenir el fet d’incórrer en cap dels delictes que tenen una responsabilitat penal segons el regulador. Això es farà bàsicament:

  1. essent capaç d’adaptar els procediments de l’entitat per tal d’evitar-los,
  2. establint els controls necessaris per detectar-los quan hi fossin,
  3. definint plans de remei o millora per poder-los corregir,
  4. establint un canal de denúncia o canal ètic a disposició de l’organització per tal que qualsevol persona pugui informar de qualsevol incidència, mala praxis o allò que consideri que pot posar a la companyia en risc i que pot derivar en una responsabilitat de tipus penal,
  5. tenint un règim sancionador per aquelles conductes o actuacions que posin a la companyia en un dels riscs estipulats en la llei 1/2015,
  6. designant un responsable, persona o òrgan, que faci que el model s’apliqui, funcioni i s’actualitzi.

S’ha de remarcar que tot això aplica a qualsevol societat de capital, d’aquí que estigui a punt de sortir publicada una Norma Técnica 19601 (UNE), certificació que poden aconseguir les empreses en termes de Compliance penal.

Per tot això, podríem tendir a pensar que el compliance és un Compliance penal, però no. En realitat, el compliance cobreix moltes altres àrees, com la de Protecció de dades i privacitat (LOPD), la de Protecció a l’inversor (MiFID), la del tractament fiscal dels rendiments (TAX), la del govern corporatiu, l’anticorrupció, la prevenció de blanqueig de capital i finançament del terrorisme (AML), la prevenció del frau, el codi ètic de les entitats (RIC, Conflictes d’ interès..) i/o el Compliance operacional (EMIR, Abús de mercat, etc.).

És per això que el compliance és un repte de futur que esdevindrà una figura necessària en totes les empreses i que podran cobrir professionals amb requeriments tècnics molts alts, amb una gran experiència en la gestió de persones i amb unes aptituds molt concretes que seran imprescindibles per dur a terme aquesta professió.

Benvingut Compliance Officer!!!

 

Elisabet Escayola
Head of Compliance a Bank Degroof Petercam Spain
Alumni de l’Executive Master in Business Administration (MBA)

 

Aquest article d’opinió forma part del número 3 de la Revista Euncet Alumni, que es va publicar el maig de 2017. Pots consultar aquest i altres números de la Revista aquí.

Si vols col·laborar a la Revista, ja sigui amb contingut o publicitat, pots contactar amb nosaltres al correu electrònic alumni@euncet.es.