Testimonial Alumni con Ferran Rodríguez – Master in Business Innovation (MBI)

 

Ferran Rodríguez, responsable de Tecnología, Equipos y Compras en Hospital Clínic de Barcelona, nos explica su experiencia en la 5a edición del Master in Business Innovation (MBI) de la UPC.

El MBI aporta una visión general de la empresa y de sus principales áreas de gestión, ya que combina el aprendizaje de todas las áreas funcionales que configuran una organización. Además este máster engloba el management, las habilidades directivas, la innovación y el emprendimiento, por lo que permite a los profesionales dotarse de los instrumentos necesarios para que gestionen el crecimiento de la empresa sobre la base de la innovación y la capacidad de emprender dentro de las organizaciones.

 

MBI_blog-1

Acte de graduació de la 5a edició de l’Executive MBI – UPC

 

El passat dissabte 19 de desembre es va realitzar la graduació de la 5a edició del Màster in Business Innovation (MBI) a l’Aula Magna d’Euncet Business School.

L’acte va començar amb la presentació i defensa dels projectes de fi de màster, on els alumnes van demostrar els coneixements adquirits a l’MBI.

Graduació MBI_1

Tot seguit, la graduació va continuar amb els emotius discursos dels codirectors del màster, Miquel Barceló i Josep Mª Ros, i de dos dels alumnes de l’MBI. Abans de finalitzar  l’acte amb un còctel de networking, la nostra directora, Dolors Puig, va lliurar els títols als 20 alumnes d’aquesta edició.

Des d’Euncet Business School, esperem que hagin gaudit d’aquest merescut moment.

Enhorabona!

 

Graduació MBI_2

MBI_blog

Emprenedors en sèrie – Entrevista a Xavier Verdaguer

Xavier Verdaguer

Xavier Verdaguer, creador del Centre de Creativitat Imagine i fundador d’empreses com TMT Factory i BCN Media, ha esdevingut un emprenedor en sèrie. Llicenciat en enginyeria informàtica i arquitectura tècnica per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i amb estudis d’alta direcció en la Universitat d’Stanford, Xavier va començar la seva carrera professional com a director d’Informàtica en Consulting Taller de Ingenierías, S.A, i als 25 anys va iniciar la seva carrera com a emprenedor.

Tot i que la seva trajectòria com a emprenedor comença amb només 12 anys quan, junt amb un company, van desenvolupar un producte per a un concurs de televisió que van guanyar, Xavier pensa que un emprenedor no neix, sinó que es fa amb el temps, i que tots naixem emprenedors i creatius, però després el sistema educatiu ens va limitant.

Xavier Verdaguer es defineix a si mateix com un emprenedor en sèrie, perquè va començant un projecte rere un altre, però aquesta filosofia també l’aplica a la seva vida personal, i és que la seva passió és participar en el procés més inicial de la creació d’una empresa, es a dir, generar idees, plans de negoci i configurar un equip per dur a terme aquestes idees.

Amb sis empreses creades des de Barcelona, i tres més des de San Francisco, Xavier s’ha posicionat com un dels emprenedors catalans més creatius i internacionals. Al 1997 va fundar TMT Factory i BCN Media, empreses que oferien serveis d’enginyeria de software i comunicació multimèdia. També ha sigut fundador i director general d’Integra Interactive, dedicada als sistemes de comunicació dinàmica a través de pantalles, i el 2010 va fundar a Palo Alto (Califòrnia) Innovalley, una empresa que desenvolupa roba intel·ligent combinada amb tecnologia. A més, és també el creador del Centre de Creativitat Imagine, on s’imparteixen programes d’innovació disruptiva per la generació de noves idees que canviïn el món.

Les quatre claus que considera importants per emprendre són:

1. Emprendre en allò que t’apassioni fer.
2. Posar tota l’energia en les oportunitats i no en els problemes.
3. Arriscar-se sense por al fracàs.
4. Fer equip amb persones amb les quals es comparteixin valors però amb habilitats prou diferents a les teves.

Si vols conèixer més sobre aquest emprenedor, pots llegir l’entrevista completa.

 

MBI_blog

Nous seminaris per instituts

 

L’Euncet Business School posa en marxa aquest curs acadèmic 2015-16 els seus seminaris amb activitats d’aprenentatge per a alumnes de batxillerat, secundària i cicles formatius. Es tracta d’uns tallers que consisteixen en un seguit d’activitats complementàries per alumnes entre 15 i 19 anys.

Els seminaris destinats als alumnes per aquest 2016 són els següents:

Seminari 2015-16

Tots aquests seminaris estan dissenyats per especialistes en els temes proposats i les temàtiques que s’ofereixen són obertes. La gran innovació dels tallers és que compten amb el suport dels anomenats mentors, que són alumnes de grau de l’Euncet, que guien als més joves en l’aprenentatge, per tal de que aquest els arribi d’una forma més propera.

També oferim seminaris dirigits a professors i a AMPA. Sol·licita més informació.

Inscríbete en la VII edición de YUZZ “Jóvenes con ideas”

 

Si tienes entre 18 y 31 años, una idea de negocio de base tecnológica y quieres recibir formación y asesoramiento para lanzar tu proyecto, ¡aún puedes inscribirte al programa YUZZ! El periodo de inscripción de la séptima edición del programa se ha alargado hasta el 14 de diciembre.

YUZZ2

Como ya informamos en posts anteriores, YUZZ abre la convocatoria para la VII edición del programa YUZZ, un concurso para jóvenes con ideas de negocio, cuyo objetivo es impulsar el talento joven y la generación de ideas innovadoras, ofreciendo acceso al centro YUZZ, ubicado a las instalaciones de Euncet Business School, tutoría continuada, formación y acompañamiento empresarial.

El programa tiene una duración de siete meses y no supone ningún coste para los participantes, puesto que está totalmente subvencionado.

Una vez finalizado el proceso de formación y apoyo, el mejor emprendedor del centro de Terrassa ganará un viaje a Silicon Valley, la meca mundial de la innovación, donde tendrá acceso a foros de financiación, asesoramiento en internacionalización y contacto con inversores. A su retorno, competirá con los mejores proyectos nacionales por una dotación económica (30.000, 20.000 y 10.000 euros) para acelerar el desarrollo de su negocio.

Programa coordinado por:

2

Entrevista Alumni con Luis Mercade – Posgrado de Marketing Online

 

Luis Mercade, director de RRHH en HITACHI, nos da su opinión sobre el Posgrado de Marketing Online de la edición 2014-15.

Este programa permite a los profesionales del mundo del marketing y a profesionales de otros ámbitos conocer el potencial que esconden los entornos digitales y al tiempo saber cómo integrarlo, con las herramientas adecuadas, dentro de su estrategia de marketing y comunicación, capacitando en aquellas competencias y habilidades necesarias para de entender, crear, comunicar y ofrecer valor añadido al cliente en entornos digitales.

 

PMO

Èxit en la Jornada Euncet – Empresa

 

Amb l’objectiu de crear vincles entre empreses i la universitat, ahir l’Euncet Business School va organitzar la Jornada Euncet-Empresa, un esdeveniment on estudiants i antics alumnes de la universitat van poder fer networking amb empreses del voltant que cercaven talent.

La Jornada va englobar diverses activitats, i a més, durant tota la tarda es va habilitar un espai on les empreses participants es van donar a conèixer, van poder promocionar els seus productes i van recollir currículums dels participants.

Jornada Empreses1

Les activitats que es van organitzar eren les següents:

  • Benvinguda institucional a càrrec de la directora, Dolors Puig.
  • Taula rodona amb diferents directors de Recursos Humans com a ponents. Es va parlar sobre què cerquen les empreses dels nous professionals i altres temes d’interès.
  • Talent Speed Networking entre empreses i estudiants/exalumnes, a càrrec de la dinamitzadora i organitzadora Rosaura Alastruey. Una forma de selecció de personal que va consistir en entrevistes d’1 minut i mig, en les quals el candidat va presentar-se i explicar el seu talent.

Jornada Empreses2

Des de la universitat volem donar les gràcies a tots els assistents i esperem que gaudíssiu de la Jornada.

850_totselslogos_def1

¿Eres un líder o solo una autoridad?

 

En esta charla, el etnógrafo y experto en liderazgo Simon Sinek revela las dinámicas ocultas que inspiran el liderazgo y la confianza.

En términos biológicos, los líderes tienen derecho a escoger el mejor trozo de carne y otros beneficios, pero todo eso requiere un precio. Cuando hay peligro, el grupo espera que el líder mitigue todas las amenazas aún poniendo su bienestar personal en juego. El entender esta expectativa tan profunda es la diferencia clave entre quien es sólo una autoridad versus un líder verdadero.

¿Qué sucede con nuestros actuales líderes? ¿Están muy supeditados a los lobbies de poder ? ¿Se creen lideres los que no tienen la virtud?

 

PHD

Synergic Partners, empresa del Consell Assessor Euncet, s’integra a Telefònica

Synergic-PartnersEl passat dijous 12 de novembre Telefònica va anunciar la integració de Synergic Partners al seu grup, apostant per un projecte conjunt en el camp de l’anàlisi avançat de dades.

Synergic Partners, empresa que forma part del Consell Assessor de l’Euncet Business School, és una companyia espanyola especialitzada en Big Data, Data Science i Data Engineering, que compta amb més de 70 professionals altament especialitzats en l’anàlisi de dades. Reconeguda internacionalment com una de les 20 companyies líders en el sector, és l’única empresa europea associada a Columbia University i que col·labora directament amb el Data Science Institute.

La companyia continuarà operant de forma independent la seva cartera de clients i serà gestionada pels seus socis fundadors (Carme Artigas i Jaume Agut). Des de l’àrea global de BI&BD (Business Intelligence & Big Data) de Telefònica, Synergic Partners es convertirà en un element clau per a l’acceleració de projectes conjunts tant a Espanya com en la resta d’Europa i Amèrica Llatina que permetin a les empreses potenciar el valor estratègic de les seves dades.

“Aquesta unió significa un gran salt en la nostra estratègia de consolidació, creixement i expansió internacional”, assenyalen Carme Artigas i Jaume Agut. “L’experiència i coneixement acumulada en aquests anys, junt amb de les capacitats que ens ofereix formar part del grup Telefónica, constitueixen una sòlida base per centrar-nos en l’objectiu de convertir a Synergic Partners en la companyia espanyola líder en Big Data a nivell internacional”, afirmen.

“L’anàlisi avançada i l’extracció de valor de Big Data és una de les prioritats de Telefónica. La integració de Synergic Partners ens permetrà incrementar la nostra capacitat analítica per anticipar-nos a les necessitats dels nostres clients i oferir-los de forma molt més ràpida i personalitzada els serveis que ens estan demandant i, al mateix temps, capturar importants oportunitats de negoci a nivell extern en aquest segment”, ha assenyalat Eduardo Navarro, Director General Comercial Digital de Telefònica.

Des de la universitat us volem donar l’enhorabona per la vostra projecció internacional.

La atención al cliente en un nuevo entorno digital

El consumidor omnicanal ha obligado a las empresas a adaptarse a este nuevo entorno. Este nuevo perfil de usuario utiliza las nuevas tecnologías para comunicarse con las marcas y tomar decisiones de compra. El reto para las compañías es no sólo disponer de presencia activa y dinámica en el canal online, sino de ser capaces de responder de manera efectiva a las exigencias del consumidor digital, que rechaza los límites de horarios y busca respuestas a tiempo real, hecho que implica mayor esfuerzo por parte de las organizaciones.

El consumidor digital apuesta cada vez más por los canales online para resolver dudas y consultas con las marcas, principalmente por su disponibilidad e inmediatez. Según el estudio El consumidor social publicado por Altitude, un 21,05 % de usuarios sigue a una marca cuando necesita solucionar una incidencia y un 26,32 % conecta para acceder a su servicio de atención al cliente, pero la adaptación de las empresas a este nuevo entorno está lejos de ser óptima.

Teniendo en cuenta la experiencia del consumidor digital y su nivel de satisfacción en los procesos de atención al cliente, los canales mejor valorados son el correo electrónico, las redes sociales y el servicio de chat. Aún así son pocas las empresas que emplean este último servicio y sólo un 12,99 % de las marcas utiliza las redes sociales (principalmente Twitter y Facebook) como un canal efectivo de atención al cliente. En este aspecto, las empresas del sector de las Telecomunicaciones, la Banca y los Seguros son las que cuentan con mayor disponibilidad en sus perfiles sociales, siendo capaces de resolver consultas e incidencias a tiempo real. Por el contrario, los sectores de Consumo y Turismo consideran menos estratégico este aspecto.

A día de hoy es posible afirmar que, en términos generales, la transformación de la atención al cliente en el entorno digital se encuentra en un estado de madurez muy básico, en el que los distintos modelos corporativos no están integrados. Un 45,45 % de las empresas utilizan los medios sociales para conversar e interactuar con los clientes, pero estas acciones están habitualmente lideradas por los departamentos de marketing, que priorizan la divulgación de contenidos comerciales y promocionales a la atención al cliente, hecho que obstaculiza el desarrollo de este canal como servicio al consumidor. En este modelo las empresas ofrecen atención limitada y enfocada a derivar a los usuarios a los canales de atención tradicionales, principalmente a contestadores automáticos o servicios de call center, que son gestionados por los departamentos de Customer Service.

El gran reto de las empresas es establecer estrategias efectivas para satisfacer las necesidades del consumidor digital. Las compañías deben multiplicar sus esfuerzos para ofrecer un servicio exigente, cercano, personalizado y de calidad a través de internet, ya que de ello dependen la imagen y la reputación de la marca, que están estrechamente ligadas a los comentarios positivos y negativos publicados en la red. El consumidor omnicanal ya es una realidad al que las empresas deben adaptarse.

 

Laia_MoralesLAIA MORALES
Ex alumna del Máster en Dirección de Marketing
Euncet Business School

Socia Directora de Hispa Consulting Group
www.barna-consulting.com/

 

MDM_blog_850